دوره‌های مجازی آموزش گردشگری

زندگی در عصر ارتباطات

دنیای کنونی در حال گذر از جامعه صنعت محور به جامعه اطلاعات محور، يا به عبارت ديگر گذر از دنياي فيزيكی به دنيای مجازی است. همه ما هر روزه با اینترنت درگیر هستیم، از پرداخت قبض ها گرفته تا درخواست ماشین و دانلود موزیک و فیلم و چک کردن ایمیل و فعالیت در شبکه های اجتماعی، اما استفاده از اینترنت تنها به اینها ختم نمی شود. یادگیری آن هم در دنیای مجازی ره آوردی از پیشرفت تکنولوژی برای بشر بوده است. امروزه مفهوم سواد دیگر خواندن و نوشتن نیست. آلوين تافلر می گوید در قرن بيست و يكم، بي‌سوادان آنهايي نيستند كه نمي توانند بخوانند يا بنويسند، بلكه كساني هستند كه نمي توانند ياد بگيرند و بازآموزي كنند. تحولات سريع فناوري اطلاعات و ارتباطات در دهه اخير، جهان را با يك بي‌سوادی به تعبير جديد و نياز همه گير به بازآموزی و يادگيري مواجه ساخته است. روش هاي سنتي آموزش، ديگر پاسخگوي اين حجم عظيم تقاضا براي آموزش نيست. نهضت سوادآموزی الكترونيكي به جاي سوادآموزی متعارف به عنوان يك راهكار براي گذر به جامعه و اطلاعاتی مطرح شده است با اين تفاوت كه اجراي آن به جاي بي‌سوادان جامعه، در ميان باسوادترين اقشار باشد. عصر کنونی بدون شک عصر دیجیتال و اینترنت بوده و شما ناگزیر هستید که با جهانی که در آن زندگی می‌کنید همراه و همگام شوید.

اهمیت آموزش مجازی

امروزه ﺷﯿﻮه آﻣﻮزش مجازی ﭘﺪﯾﺪه ای ﻧﻮ ﻣﺤﺴﻮب می شود و با کمک دنیای فناوری اطلاعات و سیستم های آموزش مجازی افراد می توانند در هر لحظه و در هر مکانی آموزش ببینید. ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از آﻣﻮزش مجازی ﺑﺴﯿﺎری از ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﻫﺎی آﻣﻮزش به شیوه ی ﺳﻨﺘﯽ رﻓﻊ ﺷﺪه اﺳﺖ، در حقیقت ﻣﯽ ﺗﻮان آﻣﻮزش مجازی را ﻣﻘﺪﻣﻪ ای ﺑﺮای ﺗﺤﻘﻖ ﯾﮑﯽ از ﺟﻨﺒﻪ ﻫﺎی ﺣﻘﻮق ﺑﺸﺮ داﻧﺴﺖ ﮐﻪ ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از اﯾﺠﺎد ﻓﺮﺻﺖ ﻫﺎی ﺑﺮاﺑﺮ آﻣﻮزﺷﯽ ﺑﺮای ﻫﻤﮕﺎن. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ آﻣﻮزش مجازی ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻋﻼوه ﺑﺮ رﻓﻊ ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﻫﺎ، ﻣﺤﺮوﻣﯿﺖ ﻫﺎ را ﻧﯿﺰ برطرف کند. ﺷﻌﺎر آﻣﻮزش مجازی “آﻣﻮزش در ﻫﺮ زﻣﺎن و در ﻫﺮ ﻣﮑﺎن” است . از ﻣﻬﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﻠﻞ رﺷﺪ و ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﯾﻦ ﺷﯿﻮه ﻧﻮﯾﻦ در ﺗﻮﺳﻌﻪ آﻣﻮزش و ﯾﺎدﮔﯿﺮی می توان به ﺻﺮﻓﻪ ﺟﻮﯾﯽ در زﻣﺎن، ﮐﺎﻫﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎ، ﺗﺒﺪﯾﻞ آﻣﻮزش ﺳﻨﺘﯽ ﺑﻪ ﯾﺎدﮔﯿﺮی به شیوه ای مدرن ﺑﺎ اﻧﮕﯿﺰه و اﻓﺰاﯾﺶ ﮐﺎراﯾﯽ اشاره کرد. علی رغم اینکه در شیوه آموزش حضوری بسیاری از فراگیران مبادرت به یادگیری می نمایند لیکن همچنان هستند کسانی که بدلیل مشغله و عدم امکان کسب دانش و تجربه نمی توانند به موسسات آموزشی به شکل حضوری جهت یادگیری بروند.

آموزش گردشگری نیز از این قاعده مستثنا نیست و از آنجا که یک مهارت و تخصص محبوب میان افراد مختلف است، متقاضیان زیادی برای شرکت در دوره‌های آموزش گردشگری وجود دارند. اما بسیاری از آن‌ها به دلایل گوناگون مانند: شاغل بودن در حرفه‌ای دیگر، نداشتن امکانات آموزشی مناسب و با کیفیت در شهر خود، نداشتن تمایل به تردد روزانه در سطح شهر و… امکان شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارند و به همین خاطر ترجیح آموزشی آن‌ها بر شرکت در کلاس‌های مجازی ا‌ست؛ چرا که کلاس‌های مجازی ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که می‌توانند امکان آموزشی افراد را بهبود بخشند.

چرا در دوره های مجازی آکادمی گردشگری هفتواد شرکت کنیم؟

در طول فعالیت چندین ساله آکادمی گردشگری هفتواد کویر همواره متقاضیان زیادی خواهان شرکت در دوره های مختلف بوده اند که متاسفانه به دلایلی از جمله همزمانی ساعات کلاسی با ساعات کار آنها، فاصله مکانی زیاد و صرف هزینه مالی و زمانی فراوان جهت حضور در کلاسها و … امکان شرکت در دوره را نداشته­اند. از آنجا که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آموزش عادلانه آن است که همه افراد جامعه متناسب با نیازهای روز خود بتوانند در تمام کلاس‌های آموزشی مورد نظرشان شرکت کنند و هیچ محدودیتی مانع بهره‌وری آموزشی افراد علاقه‌مند نشود، تیم تخصصی آکادمی گردشگری هفتواد شرایط و زیرساخت های لازم جهت حضور تمامی علاقمندان در دوره های آموزشی را از هر کجای این گیتی گسترده فراهم نموده است. در ذیل به بررسی برخی از  مزیت‌های حضور در این دوره­ها می­پردازیم:

صرفه جویی در زمان و هزینه

شرکت در دوره­های مجازی اتلاف وقت و هزینه رفت و آمد را تا حد ممکن کاهش داده و زمان فرد، تنها صرف کلاس آموزشی می گردد. وجود فاصله مکانی زیاد با مرکز آموزشی، هزینه های رفت و آمد، ماندن در ترافیک و … هیچ گونه محدودیتی برای شرکت در کلاسهای مجازی ایجاد نمی کند.

ایجاد فرصت برای افراد شاغل

بسیاری از افراد شاغل و افرادی که مشغولیت های زیادی دارند و یا به دلیل همزمانی ساعات کار با کلاسهای آموزشی، فرصت و امکان شرکت در کلاسهای حضوری را ندارند با شرکت در کلاسهای مجازی دوره های گردشگری می توانند به راحتی در ساعت های پایانی روز یا زمان استراحت فایل کلاس های برگزار شده را مشاهده کنند.

شرایط یکسان برای همه افراد

همیشه و در طول تاریخ، آموزش جزء خدماتی بوده است که عادلانه و به یک میزان بین تمام مردم تقسیم نشده است. تجمع خدمات آموزشی در مرکز استانها و نبود آن برای کسانی که در شهرهای دیگر و روستاها زندگی می‌کنند نوعی محرومیت ایجاد کرده ‌است. علاقه‌مندان بسیاری برای گذراندن دوره‌های گردشگری از جمله مدیران و کارکنان اقامتگاه­های بوم­گردی وجود دارند که در روستاهای مختلف زندگی می‌کنند اما شرایط حضور در کلاس‌ها برایشان مهیا نیست. در آموزش مجازی این مشکل به طور کامل برطرف شده است. چه شما در یکی از روستاهای مرزی و دور افتاده باشید و چه در مرکز استان، کلاس­ها و کارگاه­های آموزشی با کیفیت یکسان برای شما برگزار می­گردد.

عدم محدودیت مکانی

ممکن است بارها برای شما پیش آمده باشد که مدت ها دنبال دوره های گردشگری و هتلداری باشید و بعد از مدتی متوجه شوید که دوره مورد نظرتان در شهر دیگری برگزار می شود. هزینه رفت و آمد، سختی راه، مرخصی گرفتن از کار و دلایل دیگر باعث می شود علی رغم میل باطنیتان از رفتن به دوره آموزشی منصرف شوید. اما یکی دیگر از مزایا و دلایل اهمیت آموزش مجازی آن است که شما می توانید بدون هیچ گونه محدویت زمانی حتی در دوره هایی با حضور مدرسین بین المللی نیز شرکت کنید.

عدم محدودیت در شرایط جسمی

آموزش های گردشگری مجازی یک روش آموزشی بسیار مناسب برای افرادی است که از لحاظ جسمی محدودیت داشته و رفت و آمد به مراکز حضوری برایشان مشکل است. این افراد می توانند به راحتی در تمامی دوره های آنلاین ثبت نام کرده و بدون نیاز به جابجایی در منزل خودشان در کلاس های آنلاین شرکت کنند.

حفظ محیط زیست

رفت و آمد در شهرها همیشه با تولید آلودگی‌ هوا همراه بوده‌ است. با شرکت در دوره‌های مجازی، شهرها خلوت‌تر می‌شوند، از بار ترافیک کاسته می‌شود و افراد بیشتری می‌توانند دانش و آگاهی‌های لازم را دریافت کنند و مستقیما در حفاظت از محیط‌زیست و هوای پاک شهرها نقش موثری داشته باشند.

محدود نبودن ظرفیت کلاس ها

جهت حفظ کیفیت آموزشی بالا، تمامی کلاس ها و دوره های آموزشی حضوری آکادمی گردشگری هفتواد کویر دارای یک ظرفیت محدود و مشخص برای تعداد فراگیران هستند. این در حالی است که کلاس های آنلاین بدون داشتن محدودیت های کلاس­های حضوری برگزار می گردند.

امکان مشاهده چندباره کلاسها

یکی از مزایای دوره‌های آموزش مجازی گردشگری این است که شما می‌توانید هر چندبار که می‌خواهید فیلم‌های آموزشی را نگاه کنید و نکات مورد نظر خود را یادداشت کنید، ممکن است حواستان پرت شود و یک قسمت مهم از صحبت‌های استاد را از دست بدهید، به راحتی می‌توانید فیلم را به عقب برگردانید و دوباره آن را نگاه کنید.

دوره های آموزش مجازی برای چه کسانی مفید است؟

  • اگر در شهر یا روستایی زندگی می کنید که آموزشگاه های گردشگری و یا آموزش‌های گردشگری مورد نیازتان وجود ندارد.
  • اگر تمایل به شرکت در دو دوره‌ی همزمان را دارید.
  • اگر در حال کار یا تحصیل هستید و فرصت شرکت در کلاسهای حضوری را ندارید.
  • اگر دغدغه حفظ محیط­زیست را دارید.

از طریق لینک های زیر می توانید اطلاعات بیشتری جهت شرکت در دوره‌های آموزش مجازی آکادمی گردشگری هفتواد کویر کسب نمایید: