اخبار آکادمی, اخبار گردشگری, اخبار و رویدادها

زنگ گردشگری در مدرسه میرزانعیم بم نواخته شد.

به گزارش فردای کرمان – گروه جامعه: در دومین روز از هفته‌ گردشگری، زنگ گردشگری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، مدیر پایگاه میراث جهانی بم و جمعی از مسئولان در مدرسه میرزانعیم ارگ تاریخی بم نواخته شد.

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در این مراسم گفت: «به مناسبت هفته‌ی گردشگری، رشته‌ی گردشگری در دو هنرستان شهرستان بم تدریس می‌شود».

فریدون فعالی با بیان اینکه در حال حاضر این رشته‌ی جذاب در سه هنرستان استان کرمان آموزش داده می‌شود، بیان کرد: «این فعالیت با همکاری آموزش و پرورش و مرکز‌ آموزشی هفتواد کویر انجام می‌شود».

وی ادامه داد: «در سال‌های گذشته عملیاتهای مرمتی خوبی در ارگ تاریخی بم شروع شد که استارت این فعالیت‌ها در دوران مدیریت سابق پایگاه میراث جهانی بم زده شد و همچنان توسط مدیریت جدید ادامه دارد».

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به این پروژ ها اشاره کرد و افزود: «مرمت و بازسازی برج کلاه فرنگی، خانه سیستانی و مرمت عمارت دروازه‌ی دوم و همچنین نصب دوربین‌های حفاظت الکترونیک و پایش تصویری در مجموعه‌ی ارگ قدیم و پیرامون آن از جمله این پروژه‌ها است که در حال انجام هستند».

وی اظهار کرد: «خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در مجموعه‌ی ارگ قدیم بم هستیم که ادامه داشتن این اتفاقات منوط به تامین اعتبارات مناسب است که در این زمینه فرمانداری نقش موثری را ایفا می‌کند».

فعالی یادآور شد: «بیشترین اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی استان به پایگاه میراث جهانی اختصاص می‌یابد در حالیکه این اعتبارت کفاف حجم فعالیت‌های مرمتی این بنای تاریخی را نمی‌دهد».

وی اضافه کرد: «فرمانداری شهرستان بم در خصوص تخصیص اعتبار برای ادامه‌دار شدن فعالیت‌های مرمتی بم قول مساعد داده است که امیدواریم به زودی انجام شود».

فعالی گفت: «برای ساماندهی محیط پیرامونی بم به همکاری شهرداری نیاز داریم که شهرداری می‌تواند با ساماندهی اطراف این جاذبه‌ی تاریخی به جذب گردشگران و ارائه‌ی خدمات به آن‌ها کمک زیادی کند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *